onsdag 16 januari 2013

En bra dag

Det verkar som det räckte med att jag nämnde gårdagens föreläsning för pre-teen.

Morgonrutinerna gick konfliktfritt och hon bäddade t o m sin säng. Och ikväll gjorde hon pannkakor medan jag kokade chiliconcarne.

Skönt att få svart på vitt att hon är den där gulliga, trevliga tjejen som hon faktiskt är. Och som vi vet att hon är.

Men inbland slår blixten ner. Precis som det ska va när hormonerna sprutar i kroppen likt en snökanon. (citat: Christina Stielli)

Och på jobbet börjar det ordna upp sig. Jag behöver inte stå i spagat så mycket längre. Nu väntar de nya utmaningarna som jag faktiskt ser fram emot medan vissa skulle backa direkt. Men sån är jag. Lite living on the edge. Men inom trygga gränser.

En bra dag med andra ord. Och den ska jag bevara i minnet. Länge.

Inga kommentarer: