tisdag 26 februari 2013

En gång missbrukare alltid missbrukare


En kvälls "fusk"/unnande blev 4 dagars sockerintag. Bam - rakt in i träsket igen.
Och ja, jag likställer det med missbruk. Ett beroende.

Inte bara det att jag stoppar i mig det, hela jag påverkas. Trött, och mer lättirriterad än vanligt. För att inte tala om mitt morgonhumör. Och den fadda eftersmaken i munnen på morgonen av kvällsgodiset.

Nä ni. De där 12 dagarna jag åt minimalt med kolhydrater blev jag piggare. Och gladare. Fick mer energi.

den här föreläsningen kan inte komma mer lägligt än i morgon.







3 kommentarer:

Nica sa...

Du känner dig och din kropp - det är bra. Och kostdoktorn är kanon! Jag hejar på!

finemangskansspace sa...

perfekt med freläsning imorgon då!
jag hejjar på dig!

Åsa sa...

Har en kompis som jobbar med sockerberoende. Kanske det kan vara intressant..? Kolla här: https://www.facebook.com/KreativKost