onsdag 6 februari 2013

Mitt i veckan

Det här med VAB.
Igår städade jag en del. Har ju inte blivit så mycket med det senaste tiden då både jag och framförallt städnazin legat sjuka. Sen nätshoppade jag.

Nu har vi bott här i 2,5 år och maken jag har fortfarande inte gjort om sovrummet. Eller vi ska jag kanske säga. Jag inreder, bestämmer färger och så och han målar och tapetserar. Här har vi liksom jämställdhet och delar på arbetet. Typ.

Nu har jag börjat titta ut tapet. Och gardiner. Igår beställde jag överkast och kuddfodral. Nu ska jag bara köpa hem de dära tapeterna jag vill ha. Sen hoppas jag på att de kommer upp också.

Idag ska jag leta presenter på nätet. Nåt Skylandersgrej önskar sig familjens blivande 8-åring. Och det har jag ingen aning om vad det är. Det blir nog lättare med de där Adidas-byxorna han önskar sig. Sånt har jag full koll på.

2 kommentarer:

Catha sa...

Jag vabbar också, funderade på att städa... men satte sonen framför datorn, tog en chokladbeskvi till kaffet och slösurfar istället. Vilar ikapp typ... och äter sund kost. Choklad är ju bra för ...tja... typ nåt.

Nica sa...

Det var väl urkigt - får ni alla baciller som finns?? Krya! och visst är det härligt att inreda (åtminstone tänka på det :)