måndag 18 februari 2013

Utvärdering

7, snart 8 dagar har gått.
7 dagar utan socker.
Utan pasta, ris eller potatis.
Inga frukostmackor.
Inga chips.
Ingen läsk. Inte ens light.

Istället har jag ätit ägg.
Turkisk yoghurt.
Grädde i kaffet.
Brieost till kvällsfika.
Fetaost i salladen.
Nötter.
70% choklad som lördagsgodis.
Kött med bearnaisesås. Ädelostfyllda lövbiffsrullader. Baconinlindad köttfärslimpa. Tacogratäng.

Mina smaklökar har förändrats. Från att konstant vart sugen på mackor, bullar och godis så är jag nu istället sugen på en god köttbit med bearnaisesås. Eller gräddsås. Och goda grönsaker.

Tar en vecka i taget. Eller dag för dag.
Och jag har mycket att lära.












7 kommentarer:

Agneta sa...

Härligt! Vad duktig du är!

Jag minns när jag slutade med vetemjöl - magen mådde bättre och hela kroppen kändes piggare.

Ting sa...

LCHF?

Chrissan sa...

Ting: typ.;) Fast jag äter frukt. :)

Anna sa...

Du är så himla bra!! Keep it up!
Kram

Hökis sa...

Va kul, hejja!

Anonym sa...

det låter som det går bra, skönt!
en dag i taget är det bästa!

Helena m. 4 sa...

Du & jag Chrissan, det går riktigt jäkla fet-bra just nu, alltså inte fet som i tjock, utan mer som i "grymt"...!
Duktiga vi är, och jag ska snart lägga upp ett redovisningsinlägg på min blogg... ska bara jobba färdigt den här veckan först ;-)