torsdag 14 februari 2013

Ett bra första intryck kan ju vara bra. Typ.

Dagen började strålande med ett ny siffra längs till vänster på vågen. Jihaa!
Måste bläddra i gamla almanackor för att se när det hände sist.
Men det har jag inte hunnit.

Sen på jobbet gick det bara utför. Eller jag fick jäkligt mycket gjort, måste säga det att jag jobbar jäkligt effektivt när det finns tydliga mål att jobba mot. 1 mars är nästa deadline. Och just när jag tänker börja packa ihop och gå hem kl 16.30 kommer vår nya chef och säger att "du vet väl att du jobbar kväll"?
Nej. Det visste jag inte. Jäkligt pinsamt liksom. Han började 1 februari och måste tro att jag är värsta virrpannan. För igår när vi skulle ha ett "lära-känna-samtal" så stod jag utanför fel rum och väntade.
I alla fall så löste jag situationen idag. Jag bad så hemskt mycket om ursäkt och skyndade ut i vår kundmottagning. 45 minuter för sent.

Nu stänger vi ju kl 18.00, så att "jobba kväll" är ju egentligen ingenting mot för några år sen när jag jobbade kväll inom vården. Då slutade vi typ 22.00 när vi hade kvällspasset.

Det här med tydliga mål gillar jag som sagt. Eller så kan de ju vara orsaken till min virrpanna. Plus att jag senaste tre veckorna bara jobbat 4 dagar och jobbar lite i motvind just nu.

Men. Det är ju bara ett jobb.


3 kommentarer:

Anna sa...

Alla är vi virrpannor ibland. :)
Superkul med en ny siffra på vågen!! Så bra!
Kram

Anonym sa...

du är så jävla bra!
å virrigt blir det ju när man inte jobbat så mkt på ett tag, och du, som sagt, ett jobb är ett jobb. inget mer.

Alltså, nytt tiotal. skitbra!!

Nica sa...

Bra jobbat!! Hoppas du och ni får vara friska ochpigga nu!!